onsdag 4 april 2012

Micke Renman och Peo Nilsson vann på Björnsjön

Kvällstävlingen på Björnsjön lockade ett 40-tal fiskare som fick uppleva en väldigt bra is och för många ett väldigt bra fiske.
Den som lyckades bäst var Micke Renman, som fick ihop drygt 15 kg. Han vann herrklassen med god marginal till tvåan Jesper Dyhrberg som fick ihop dryga 10 kg. Trea blev Emil Sjöberg med ca 9 kg.
Peo Nilsson visade herrveteranerna hur en slipsten skall dras och vann på 10 600 gram. Tvåa kom Bengt Åström med 9,4 kg.
Bästa dam blev Marie Magnusson, frugan åt Lars, med ca 2,5 kg.
Fullständiga resultat kommer på Sundsjöfiskarnas hemsida inom kort.

Min tävling blev väl inte som jag hade planerat på förhand. Först körde vi fel så vi missade nästan hela utgångstiden. Därför gick min plan direkt åt pipan när jag hade tänkt gå längst upp till vänster.
När jag så småningom kom fram dit så satt redan dagens segrare där och då hade han nog en 7-8 kg i skryllan. Det är för mycket att fiska ikapp på en tretimmarstävling när snittet på fisken ligger på 30 gram. Men jag fick ihop 7850 gram och kanske blev jag 7-8, strax efter Benka, som hade 40 gram mer.
Värt att ta med sig var att bästa fisket var inne i vassen på en meters djup och minns jag inte alldeles fel så var det likadant förra året på kvällstävlingen också.
/Peter

Inga kommentarer: