onsdag 9 maj 2012

Fantastiskt fiske i Selångersån

Mina förhoppningar var inte alltför för högt ställda när jag begav mig ned till ån för att vara med i årets första metetävling där.
Jag trodde att det var för tidigt men ack vad jag hade fel.
Vi var inte så många men vi som var där fick uppleva ett roligt fiske.
Jag blev lottad på en plats mitt i och trodde nog att det skulle bli svårt där men jag hade faktiskt riktigt bra fiske stora delar av tävlingstiden.
Det var framförallt mört i farten med en snittvikt på 2-3 hg. Men även brax, id, abborre och en av Tomas Wiström tappad öring på ca 3 kg,så det var full fart på fisken.
Jag slutade 2:a på 16 540 gram. Micke Wiström vann på 16 978 gram. Yvonne Pettersson trea på 14 770 gram. Egon Rongdén slutade 4:a på 11614 gram.
Fullständig resultatlista på Y-krokens blogg.

Detta var verkligen skitkul.
/Peter

Inga kommentarer: