måndag 28 maj 2012

Fantastiskt fiske i Sundsvalls hamn



Som vanligt, måste jag tyvärr säga, så verkar inte intresset för fiske vara så stort i Sundsvallsområdet. Kvällens tävling i Sundsvalls hamn lockade ett fåtal fiskare och det är synd då fisket var ett av de bättre som jag varit med om.
I huvudsak var det mörten som nappade, men vilka mörtar. Snittvikt på 3 hg och ett antal fiskar som vägde en bit över halvkilot.
Vi var endast 4 st som deltog men vi fyra hade tillsammans ca 48 kg på tre timmars fiske.
Segrade gjorde Robin Jonsson på drygt 15 kg. Tvåa blev Olle Carström på dryga 14.
Jag hade strax över 9 kg och Janne Lundgren hade strax under 9 kg.
Det är så synd att inte fler vill vara med och fiska när både Selångersån och Sundsvallsfjärden bjuder på så fint fiske. Men skam den som ger sig. Vi kommer att köra tävlingar varje vecka under hela sommaren så möjligheten att uppleva fint fiske mitt inne i Norrlands största stad kommer att finnas kvar.
Så min uppmaning till er som läser detta är att damma av metspöet och gräv lite mask. Kolla sedan på min blogg när tävlingarna är och sätt av tre timmar till något riktigt roligt.

Resultat 28/5
1:a Robin Jonsson 15 150 gram
2:a Olle Carström 14070 gram
3:a Peter Forsberg 9100 gram
4;a Jan-Erik Lundgren 8630 gram

Inga kommentarer: