torsdag 14 juni 2012

Ådalsserien i mete startade igår med seger för....

.....Micke Wiström.
Tävlingen avgjordes på Vegsjön, Ovanför Härnösand och ett 25-tal fiskare deltog.
Jag fick ihop 2,7 kg och var först utanför prispengar. (6-7).
Bara småmört och småabborre var det innehållet i påsen bestod av.
Jag fiskade på mask hela tiden och tappade en hel del fisk. Segraren Micke, fiskade på maggot och han använde bara en maggot på kroken.
Resterande tävlingar så kommer jag att gå tillbaka till det sätt jag fiskade på när jag var yngre. Ett 4-meters spö, lina och krok som agnas med mask eller maggot. Alltså inget flöte och inga sänken. Sedan är det bara att röra sig hela tiden. Jag ska pröva denna metod ett tag nu och så får vi se vad det gör för skillnad på mina meteresultat.
För fullständig resultatlista så redovisas det nästa torsdag. Men Mickes segrarvikt var 4,5 kg. Tvåa blev Hans Borgström på 3,7 kg. Trea Sture Linder och fyra Egon Rongdén båda på dryga 3 kg.
Yvonne Pettersson vann damklassen på 2,2 kg. Anne fick drygt 7 hg och blev trea.
Gustaf Olsson vann juniorklassen på drygt kilot.

Ikväll är det tävling i hamnen och vi får väl se hur många som kommer och vilken typ av fiske som det bjuds på ikväll.
/Peter

Inga kommentarer: