tisdag 12 juni 2012

Äntligen fick man ha tyngsta påsen..

...När Sundsjöfiskarnas meteserie drog igång i söndags på Hovdsjön.
Det spöregnade i Sundsvall när vi for men i jämtland lyste solen och inte en regndroppe hade fallit på hela dagen.
Myggor, stora som humlor, försökte göra livet surt för oss som skulle fiska men efter ett par drag med Tom Franks dundermyggmedel så var de som bortblåsta och fisket kunde börja.
Jag valde först att gå till höger men efter att ha sett björnspår stora som elefantfötter så vände jag om och gick åt andra hållet. Jag hann inte fram dit jag skulle innan tävlingen startade, men jag hann se att Tom började med 3 fina idar.
När jag väl fått fram grejerna och lagt ut flötet för första gången så dröjde det inte länge innan flötet sjönk och en id i två-tre hektosklassen kunde läggas i skryllan. Den följdes av en hyfsad abborre och sedan kom min största fisk för dagen. En id på 1492 gram som jag efter en hård fight kunde landa även fast håven låg i takboxen.
Efter den så var mitt självförtroende återigen tillbaka och när tävlingen var slut så stod det klart att min påse var tyngst för dagen och mina drygt 4,8 kg var helt klart en bra vikt denna kväll.
Tom Frank blev tvåa med drygt 3,3 kg.
Komplett resultatlista kommer att läggas ut på Sundsjöfiskarnas hemsida inom kort.
Nästa söndag så går den andra deltävlingen av stapeln och det sker på sjön Ismunden.
/Peter


Inga kommentarer: