måndag 18 juni 2012

Trianas tävling blev en höjdare

Sportfiskeklubben Triana arrangerade på söndagen en jättefin metartävling på Ytterkroksjön och ca 60-70 fiskare deltog.
Arrangörsmässigt så var det en tävling som får högsta betyg. Förutom att juniorerna fiskade gratis så bjöd man på ett väldigt fint och gediget prisbord där alla fick pris.
Man bjöd även på falukorv som grillades och avnjöts vid brasan.
Fisket då?... ja, för min egen del så blev det inte något höjdarfiske. Men fast jag bara fick ihop drygt 2,2 kg så kände jag mig rätt så nöjd ändå. Min fångst bestod av abborrar modell mindre samt 3 st öringar. Men jag tappade 2-3 st fina som tillsammans hade fördubblat min vikt om jag hade fått upp dom.
Men det var andra fiskare som lyckades desto bättre. Micke Wiström fiskade ihop drygt 7 kg och vann tävlingen och 1000 kr på den fina insatsen.
Robin Jonsson kom tvåa på ca 6,5 kg och därefter föll det sakta nedåt.
Damklassen vann Yvonne Pettersson före alla tre Borgströmsjäntorna.
Gustaf Olsson vann juniorklassen på 780 gram och fick förutom 300 kr en massa andra priser i form av drag, spinnare, högtalare, kniv och pimpelspö.
Så han blev verkligen sporrad till att fortsätta deltaga i fisketävlingar.
För fullständiga resultat se Trianas hemsida.

/Peter




Inga kommentarer: