söndag 6 januari 2013

Dåligt fiske på Indalsälven

Nisses Minne flyttades från Öjesjön i Stigsjö till Indalsälven 2km uppströms Bergeforsenbron.
Jag hade aldrig pimplat där men hade hört att vikterna kunde vara ganska bra.
Men hur jag än borrade och vad än för grejer jag provade så var det bara någon ströabborre som ville nappa.
Det såg dock ut som om det vara likadant för de flesta om det nu skulle vara någon tröst i bedrövelsen.
Fredrik Öhrling, fjolårsvinnaren hittade dock några fina hål och slutade som segrare med 3260 gram. Tvåa kom en nyopererad Janne Johansson med 40 gram mindre.
Trea kom Egon Rongdén med dryga 2 kg.
Jag själv nådde fram till en tionde plats med mina 982 gram.
Anne slutade trea med två hg. segrare i damklassen blev Karin Hofling med drygt 9 hg.
Roger Hofling blev bästa veteran med 1500 gram.

Som sagt var, alla vintrar bjuder på ett eller annat skitfiske och detta var ett av dem.
Nu blickar jag fram mot nästa helg och fortsättningen på Sundsjöfiskarnas serietävlingar.
Till dess så ska jag tänka ut en riktigt bra strategi så att man förhoppningsvis kan komma att försvara de sista två årens totalsegrar i serien.
/Peter

Inga kommentarer: