söndag 10 februari 2013

Sammanfattning av helgens fiske

I lördags så hade vi KM på Grötingen och det gick inte som jag hade hoppats på.
Jag valde att gå vänster från starten och det kan sammanfattas med en jädra massa borrande och gående men dåligt med fisk. De som valde att gå åt höger hade desto bättre fiske.
Esa Kölegård hade dagens tyngsta påse med 7,9 kg. Tvåa Tom Frank, 4,5 kg och trea blev Tobias Gunnarsson med strax under 4 kg.
Anne fick ihop ca 1,5 kg och slutade tvåa i damklassen på det.
För övriga resultat så hänvisar jag till Sundsjöfiskarnas hemsida.
Ja,just ja. Min vikt uppgick till 2,3 kg.

Sundsjökulan på söndagen hade lockat ett fyrtio-femiotal fiskare som i 10 graders kyla och en isande vind skulle göra sitt bästa för att hitta Sundsjöns fina abborrar.
Jag var väldigt revanschsugen efter gårdagens bottennapp och gick i den två-tre decimeterdjupa snön ca 3 km där jag började mitt fiske.
Första halvtimmen gav mig 5 decimeterlånga abborrar och mjölksyra i armarna men sedan hittade jag ett hål där jag fick ett tiotal hektosfiskar och jag började så smått få tillbaka mitt sargade självförtroende.
Två bomhål och sedan hittade jag ett sånt där gohål som man alltid hoppas på.
Jag fyllde lilla lådan på ett litet kick och summerade ihop 8 kg på en halvtimme.
Sedan fick jag lite fisk här och där men pga kylan så tappade jag säkert ett tiotal fiskar som jag tappade greppet om och de for tillbaka ned i hålet.
Efter en grymt jobbig promenad tillbaka till starten så vägde jag in 12,2 kg som räckte till en andraplats bakom enormt duktige och genomtrevlige Daniel Eriksson från Sveg.
Hans 14, 4 kg blev dagens högsta vikt.
Herrveteran klassen vann Bergsfiskaren Bengt Åström på 12,4 kg och trea där var PEO Nilsson på 8,9 kg.
Damklassen tog Gun-Britt Magnusson hem överlägset med 12,1 kg. Tvåan Marie Magnusson hade dryga 5 kg.
Anne fiskade också bra i kylan och fick ihop 2,6 kg.
Fullständig resultatlista kommer att läggas ut på Sundsjöfiskarnas hemsida.
/Peter

Inga kommentarer: