onsdag 27 mars 2013

En skön seger på Björnsjön


Kvällstävling på Björnsjön på onsdagen före påsk har blivit en tradition.
Jag åkte upp med tillsammans med Micke och Thomas Wiström och resan gick fantastiskt fort då vi pratade fiske oavbrutet hela resan.
Väl framme så såg vi att det säkert var 70-80 st fiskesugna pimplare från när och fjärran som skulle vara med och tampas om prispengarna.
Fiskarna från Competition med Micke Renman i spetsen, Jesper Dyhrberg, Tomas "Rosa mössan" Larsson,bröderna Frank, Benka Wallin, Peo Nilsson, Bengt Åström, Stefan Holmudd och Lasse Sundberg var några av de duktiga fiskarna på plats.
Innan tävling blev det bestämt att jag och Benka Wallin blev utmanade av Lasse Sundberg och Stefan Holmudd i den klassiska "Head to Head"- utmaningen där en tjusig vandringspokal står på spel.
Min plan var att gå till vänster men tyvärr så blev det lite väl många som hade samma tanke så vi var nog ett tiotal som startade på samma ställe.
Men jag hade tur och redan i andra hålet fick jag sitta en kvart och dra, om än ganska små men "elaka" abborrar.
Peo Nilsson satt 7-8 meter framför mig och Micke Renman satt ungefär lika långt till höger om mig. Båda två tyckte jag fick ganska bra.
Men som vanligt, höll jag på att säga, så avtog fisket och folk började att skingra sig. Jag och Benka blev dock kvar och jag började få fisk på bara 1-2 dm djup.
Tyvärr så fick inte Benka igång fisken som han vanligtvis brukar få men vi kände oss ändå rätt nöjda när slutskottet small.
Väl i mål och efter invägning stod det klart att jag hade den tyngsta påsen för dagen, 8761 gram vilket gjorde att jag tog hem första priset. 2a blev Jesper Dyberg på 5,8 kg, 3a blev Timo 5,8 och 4a blev Stefan Holmudd på 5,2 kg. 5a blev Leif Frank på 4,8 kg. 2a blev Jesper Dyberg på 5,8 kg, 3a blev Timo 5,8 och 4a blev Stefan Holmudd på 5,2 kg. 5a blev Leif Frank på 4,8 kg.
Dagens näst tyngsta påse hade Bengt Åström i herrveteranklassen. Han vann på 7,2 kg före Lasse sundberg på 6,9 kg och Peo Nilsson ca 6 kg.
Damklassen tog Lotta Engvall hem på 6,1 kg.
Fullständiga resultatlistor kommer att läggas ut på Sundsjöfiskarnas hemsida inom kort.

Hur gick det då i "Head to head"- utmaningen? -Jo, Lasse och Stefan slog mig och Benka med 12,1 kg mot våra 11,3 kg så grattis till dom.
Imorgon vila sedan fullt fokus på Bybergspimpeln på långfredagen.
/Peter

Inga kommentarer: