söndag 3 mars 2013

Fint fiske i Albacken



Efter nattens hårda blåst och snöande så trodde jag väl inte på det allra bästa fisket idag, men ack vad jag bedrog mig.
Tävlingen för dagen avgjordes på sjön Alan i Albacken och vi blev till slut ett femtontal fiskare som slöt upp för att fiska på en helt ny sjö för oss alla.
Bo Nylander hade ordnat så att vi kunde parkera hos honom och vi fick också en del bra information gällande sjön innan utgång.
Jag gick tvärsöver sjön och började med ett bomhål. Bredvid mig satt Micke Renman och han drog ett tiotalfiskar i sitt första hål.
Andra hålet, 4 meter djupt, 10 st 30-grammare. Tredje hålet 2 meter djupt....30 st 150 grammare. Jädrar, nu var man igång. Nya hål. Något bomhål. Sedan ett nytt brahål som gav ca 2 kg. Osv.
Jag tittade på klockan när jag lyfte bak påsen i skryllan. Det hade då gått 39 minuter och jag hade redan 8 kg.
-Vilken tur att det bara är en tretimmarstävling, tänkte jag.
Det fortsatte med några finabborrar här och där men med 1 timme kvar så tog det tvärstopp.
4 abborrar på sista 55 minuterna. Då trodde jag att jag var chanslös på segern.
En skön promenad in mot land i strålande solsken avslutade vistelsen på sjön Alan.
Vid invägningen så räckte mina dryga 14 kg till vinst. tvåa blev Micke Renman med dryga 10 kg.
Marie Magnusson vann damklassen på 8,2 kg före Anne, också hon med den fina vikten 5610 gram.

Totalvikt på de 12 som vägde in blev 75,02 kg
Medelvikt per person= 6,25 kg
3 timmars fiske

Jag vill avsluta med att tacka Bo Nylander för att vi fick parkera hos honom och fiska på den fina sjön. Jag hoppas att vi får återkomma.

Resultatlista

Damklass
1:a Marie Magnusson 8200 g
2:a Anne Persson 5610 g

Herrklass

1:a Peter Forsberg 14170 g
2:a Micke Renman 10220 g
3:a Johan Sjölén 8440 g
4:a Peo Nilsson 5890 g
5:a Anders Isaksson 4330 g
6:a Esa Kölegård 4110 g
7:a Pär Nord 4080 g
8:a Oliver Nord 3560 g
9:a Sven-Erik Hälldin 3450 g
10:a Åke Sjölander 2960 g
11:a Marcus Karlsson-Belt, Arne Karlsson och Tom Frank
/Peter

Inga kommentarer: