onsdag 12 juni 2013

Robin vann i Petersvik

Metetävlingen i Petersvik blev inte det superfiske jag hade trott på förhand.
Den nordliga vinden som blåst ett antal dagar hade skrämt bort fisken och det blev en väldigt svårfiskad historia.
Jag började med att fiska sjumetersspöt, men övergick till bottenmete ganska omgående.
Första kastet. Napp direkt och en halvkilos abborre följde med i ett tiotal meter innan den klev av.
Nästa kast. Napp igen och en tvåhektos abborre fick syna skryllbotten.
Sedan var det dött i en och en halv timme innan jag fick en mört och en halvkilos abborre.
Jag visste att Robin hade fått två abborrar men jag trodde inte att de var så stora.
Han vann på 1140 gram. Jag blev tvåa på 830 gram och Lennart Jonsson kammade hem tredje platsen på 460 gram.
/Peter

Inga kommentarer: