söndag 14 juli 2013

Peo Nilsson vann Pilisnappet

Skrällen i Pilgrimstad kommer kanske några att kalla den här julisöndagen nångång i framtiden, när dom minns tillbaka.
Kanske var det lite otippat att tävlingen skulle vinnas av en för året metecomebackande Peo Nilsson.
Men det är nog så att fiskekunnandet sitter i ryggmärgen hos duktiga fiskare.
Dagens fiske var kanske det svåraste jag upplevt under alla år som jag fiskat Pilisnappet.
Första halvtimmen bjöd inte på ett endaste napp för min egen del. Sedan fick jag tre st abborrar av modell mindre på tre raka kast.
Efter återupprättat självförtroende så tappade jag typiskt nog två fina abborrar på raken.
Till slut hade jag sex st i hinken och fem tappade.
Min vikt blev 662 gram vilket räckte till en femte plats.
Mot Peo:s 1032 gram kunde ingen göra något och han håvade hem 2000 kr i kontanter.
Komplett resultatlista kommer att presenteras inom kort.
Det var många duktiga fiskare med från Jämtland,Västernorrland och Hälsingland. Uppskattningsvis ca 60 deltagare.
Som vanligt så bjöd arrangörerna på fina prisbord i både junior och vuxenklassen och hamburgare och dricka gladde deltagarna.
/

Inga kommentarer: