söndag 3 november 2013

Nu börjar isarna att lägga sig

Efter en fantastiskt fin sommar och höst så börjar det äntligen att nalkas vinter, isar och pimpelfiske.
Här i Sundsvallstrakten så har det frusit till på småsjöar och tjärnar som är lite högre belägna.
Dock så är isarna inte tillräckligt starka för att våga sig ut på.
Men fortsätter det att vara minusgrader på nätterna den kommande veckan så blir det nog pimpelpremiär nästa helg.
Mina förberedelser med att byta linor på pimpelspöna. putsa pirkar och sortera krokar har pågått under en längre tid och så förberedd som jag är inför denna pimpelsäsong har jag nog aldrig varit.
Jag har också frågat mig runt bland duktiga pimpelfiskare om fisket i 2014 års SM-vatten.
Vilka pirkar och krokar som funkar bäst och hur man ska planera sitt fiske för att göra ett så bra resultat som möjligt.
Jag har utifrån dessa uppgifter tagit fram 3 nya krokar som skall vara giftiga på SM-vattnena.
Den samlade informationen samt bilder på de nya färgkrokarna kommer att publiceras på bloggen under veckan som kommer.
Självklart kommer dessa krokar att finnas till försäljning för de som så önskar.
/Peter

Inga kommentarer: