fredag 8 november 2013

SM-krokar

Jag har som sagt var hört mig för med flera duktiga fiskare som vunnit många tävlingar både på Runn och Ösjön.
De tre olika modeller jag tagit fram tror jag skall funka bra.
Den första, röd-lila, passar nog bäst på Ösjön medan de båda andra skall funka ypperligt på Runn.
Jag har dock hört av några att ett abborröga på kroken är ett måste om fisket skulle var lite trögt.
Krokarna på bilden är gjorda i stl. 14, 16 och 18 men självklart gör jag även 12:or och 10:or för de som önskar detta.
Men det alla fiskare har sagt är att pirkstorleken skall var från 30 till 40 mm. 0,16 mm:s lina samt 14 eller 16:s krokstorlek.
Medelvikten på abborren ligger på 15-20 gram och att det nog krävs 8-10 kg för att vara i toppskiktet.

Beställningar av krokarna gör ni genom att ringa mig på 0705496037 eller maila mig på pimpelfoppa@gmail.com.



/Peter

Inga kommentarer: