söndag 19 januari 2014

Johan Magnusson och Anne Persson vinnare på Djupsjön


Sundsjöfiskarnas pimpelserie fortsatte med deltävling 3 på söndagen.
Dagens sjö, Djupsjön, var för mig och Anne en ny bekantskap.
Jag hade hört att det var grov abborre på sjön och det stämde.
Då jag mest letade fisk utan att hitta någon så satt Anne och lurade upp 3 hektosar.
Till slut så fick även jag några så att man klarade fulnamnet iallafall.
Mina 6 abborrar vägde 2177 gram vilket räckte till en 4:e plats i herrklassen. Segrare i herrklassen och den som hade dagens tyngsta påse blev Johan Magnusson på dryga 6 kg.
Tom Frank kom 2:a med ca 4,3 kg.
Lars Allerstam vann äldre herrveteran på 2,9 kg. Solveigh Svee vann Äldre damveteran på ca 2 kg.
Frasse vann herrveteranklassen och Siv Gidhammar damveteranklassen.
Anne hade tyngsta påsen bland alla damer och vann damklassen med sina 9 abborrar som sammanlagt vägde 2,7 kg.
Mer information och fullständiga resultatlistor kommer inom kort på Sundsjöfiskarnas hemsida.
/Peter

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis Johan till segern och även kusin min Solveigh Svee :)) Ha de Stefan Swee