söndag 30 mars 2014

Janne Johansson vann Hedsjöpimpeln

Årets upplaga av Hedsjöpimpeln avgjordes på Mellansjön som är grannsjö med Hedsjön.
451 st löste in sig i den öppna klassen och Gösta och Conny och alla de andra hårt arbetande personerna i arrangerade Ramsjö FVO kunde även detta år presentera ett helt fantastiskt prisbord.

Det är klart att fisken kan bli lite skrämd eller jädrigt förvånad när så många personer börjar borra samtidigt över hela sjön.
Jag hade redan planen klar. När jag borrat det första hålet och ingen fisk togs upp så långt ögat såg, så stack jag 100 meter rakt ut på sjön och började leta fisk där istället. Nästan direkt så fick jag fisk och i mitt femte hål så fick jag nog ett par kilo abborre.
Men som det är på stora tävlingar så får man inte sitta själv någon längre tid och snart var hela området sönderborrat. Jag blev ändå kvar i närheten av det området under resten av tävlingstiden men med facit i hand så skulle jag följt klungan ett hundratal meter åt vänster där dom hittade mört och id. Men jag gillar inte klungfiske så jag beslöt mig för att fortsätta leta fisk på det område jag befann mig på.
Men de tyngsta påsarna kom nog från klungan och den som fiskade bäst av alla idag var duktige Sollefteåfiskaren Janne Johansson som fick ihop 5,9 kg.
Mina 3,7 kg räckte också till en framskjuten placering och jag slutade nog bland de 10-15 första.
Anne och pappa hittade bara småfisk men båda fick fina priser och alla var nöjda med dagens och helgens tävlingsinsatser.
Jag tog ett stort träbord med sitsar som jag ska hämta hos Conny längre fram i veckan.
Fullständig resultatlista kommer inom kort på Ramsjö FVO:s hemsida
Resultat Hedsjöpimpeln 2014











Inga kommentarer: