onsdag 21 maj 2014

2:a tävlingen i Västernorrlands mäskserie vanns av Tauno Sampala

Den 2.a tävlingen i Västernorrlands mäskserie avgjordes på Nässjön, en mil från Härnösand.
30 st startande som fick uppleva varierande fiske.
Några, läs Anders Johansson och Tauno Sampala, fick flera fina braxar medans andra fick nöja sig med småmört och löja i inte alltför stora mängder.
Carina Jansson, som segrade i damklassen på 2,3 kg fick två braxar samt ganska många mörtar.
Förra veckans segrare, Roger Hofling, fick bara två mörtar på hela tävlingen, så det var verkligen varierande fiske.
Jag stod bredvid Carina och det närmaste jag kom en brax var den som jag tappade ett par dm innan håvens räckvidd. Annars så hade jag väl ett godkänt fiske med 2,1 kg småfisk av blandade sorter.
Tauno fick ihop hela 6,3 kg och han vann, som sagt var, herrklassen före Anders Johansson på 5,8 kg och Håkan Jonsson på dryga 4 kg. Jag slutade på 7-8:e plats, tror jag, men fullständiga resultatlistor kommer inom kort ut på Y-krokens hemsida
Nästa tävling i serien blir ovanför bron i Begeforsen, nästa tisdag. Mer info kommer.
/Peter

Inga kommentarer: