torsdag 8 maj 2014

Bra fiske trots kylan i Selångersån

Jag gruvade mig lite innan dagens metetävling i Selångersån, då det blåste rejält och var kallt.
Men som det brukar vara, när man väl börjat att fiska så glömmer man lätt kyla och blåst.
10 st var det som dök upp denna kväll och det var roligt att fler än jag vågade trotsa det bistra vårvädret.
Jag började med en 2 hg:s mört på mitt andra utlägg och även fast att jag bara fick en till mört på det stället så gav de mörtarna mig motivation som räckte hela tävlingen.
Jag hittade ett nytt ställe och sakta men säkert så gled det ned någon fet mört då och då i skryllan. Dock stod jag lite illa till så 6-7 st 2-3 hg:s mörtar plumsade tillbaka i vattnet utan att jag kunde göra så mycket åt det.
Tre timmar går fort när man har roligt och även om det inte var något av de bästa fisken jag haft i ån så var det jädrigt kul och ganska så lagom med fisk.
Bäst av alla ikväll fiskade Thomas Wiström som med 5670g segrade knappt före Olle Carlström på 5478g. Dock så gjorde han bort segern när han lät en "lovlig" havsöring på 4-5 hg gå tillbaka för den goda sakens skull. Jag slutade trea på 4380g.

Resultatlista
1:a Thomas Wiström 5670g
2:a Olle Carlström 5478g
3:a Peter Forsberg 4380g
4:a Roger Hofling 3980g
5:a Gösta Carlsson 3215g
6:a Karl-Johan Bjurström 2160g
7:a Ing-Marie Dahlberg 1720g
8:a Urban Edgren 1190g
9:a Britt-Inger Dahlberg 986g
10:a Bengt Pettersson 866g
/Peter

Inga kommentarer: