söndag 18 maj 2014

Svårfiskat i Selångersån

Söndagens metetävling i Selångersåns mynning blev en svårfiskad historia och en ostlig vind från havet gjorde att det blev onödigt kallt för oss fem tappra som ställde upp.
Jag hade tur och började med en 3-4 hg.s abborre på första utlägget och sedan fick jag fina mörtar med jämna mellanrum.
De andra som var i närheten av mig fick bara någon ströfisk vilket var väldigt konstigt då vi fiskade bara ett tiotal meter ifrån varandra.
Men det är ju så här ibland i Selångersån och det är bara att ta nya tag framöver.
Mina 3,4 kg räckte till seger med god marginal före tvåan Karl-Johan Burström  med 590 gram.
Trea blev Micke Wiström på 468 gram. Fyra kom Bengt Pettersson på 440 gram och femma Thomas Wiström med 386 gram.
På tisdag fortsätter Mäskserien på Nässjön. Det ser jag fram mot.
/Peter

Inga kommentarer: