söndag 6 juli 2014

Bengt Forsling vann LT-nappet

Jag och Anne har som en liten tradition att åka på den årligen igenkommande metetävlingen, LT-Nappet i Östersund och så gjorde vi även detta år.
Oftast har det varit kallt, regnigt och blåsigt men denna kväll så bjöds vi på ett strålande fint sommarväder med sydliga vindar.
Liksom ifjol så gick vi åt höger från startplatsen och det drogs omedelbart upp några fina harrar och sikar i närheten av mig.
Men för både mig och Anne dröjde det ett tag innan vi fick våra första fiskar på bottenmete.
Jag insåg att de abborrar som huserade utanför mig var lite för små, 20-40 grammare, för mina krokar i stl. 10 så jag bytte till en lite tunnare tafs och stl.16 på kroken och helt plötsligt så nappade det på varje utlägg.
Dock så tappade jag lite för många för att kunna vara med och slåss om segern men mina ca 30 abborrar som tillsammans vägde 974 gram, räckte till en fin 6:e placering.
Anne fick några färre men vägde in ca 400 gram.
Mot segraren Bengt fanns det inte så mycket att göra då han fiskade ihop drygt 1,8 kg.
Resultatlista kommer nog ut på jämtkrokens hemsida inom kort.
/Peter

Inga kommentarer: