torsdag 21 augusti 2014

Fisken kom igång till slut...

Onsdagskvällens metetävling vid Vivstavarv lockade 9 deltagare varav 2 st, Lennart Jonsson och Peo Nilsson kom ned från de jämtländska skogarna för att deltaga.
Förhoppningarna var ganska högt ställda då de tävlingar vi haft tidigare i sommar i havet resulterat i fina vikter.
För min del så började jag med en abborre på första utlägget, följt av en mört och efter en stund kom även en liten havsöring upp. En rätt ok början, men jag hade inte mer än tänkt den tanken så slutade fisken att nappa. Så jag började röra mig över ganska stora områden för att leta ny fisk men de var verkligen svårflirtade. Olle Carlström stod dock i en liten vik och fick någon abborre då och då men jag hade bara 7-8 fiskar när ca 25 minuter återstod.
Jag hade då slagit följe med Peo och han föreslog att vi skulle flytta oss till en udde utanför en båthamn. Synd att vi inte hade kommit dit tidigare, för där nappade det hela tiden. Ganska fina mörtar, någon enstaka id och abborrar. Tyvärr så räckte inte tiden riktigt till och när det var slut så var det som bäst fiske för oss.
Vid invägningen så visade det sig att de allra flesta hade haft sitt bästa fiske under sista timmen så det stämmer det där om att fisken kommer in senare på kvällen.

Resultatlista
1:a Håkan Jonsson 6788g
2:a Micke Wiström 5580g
3:a Lennart Jonsson 4952g
4:a Olle Carlström 4660g
5:a Håkan Hamrin 1970g
6:a Peter Forsberg 1772g
7:a Thomas Viström 1640g
8:a Peo Nilsson 1448g
9:a Karl-Johan Burström ?


Inga kommentarer: