lördag 23 augusti 2014

Sture vann på 12 kg

Det var ett jädra regnväder och för somliga ett jädra bra fiske, när Njurunda SFK:s årligen igenkommande metetävling avgjordes i Ljungan idag.
Jag och Anne splittade på oss från start. Jag slog följe med Peo Nilsson någon km uppströms och Anne stannade i starten tillsammans med Peo:s andra hälft, Marie Magnusson.
Men för min del så började tävlingen inget vidare. 2 små fiskar efter en timmes fiske, gjorde att jag var tvungen att flytta mig en bra bit. Jag gick förbi Sture Wallin och Ove och då jag frågade om de fått något så svarade de precis som jag själv skulle svarat om jag fått mycket fisk och någon frågat mig samma fråga. -Nej, inget vidare.
Det svaret kombinerat med deras blickar gjorde att jag letade första fiskbara plats närmast dom.
Vilket blev 40 meter uppströms.
Första utlägget med bottenmetespöt resulterade i en 2-hg:s abborre och sedan så hade jag fisk på varje gång jag lyckades kasta ut utan att fastna i något av träden bakom mig. Fina abborrar, någon fin mört och någon enstaka id nappade i en strid ström. Hade jag inte tappat 2 av 3 i den dåliga bottnen så vetetusan hur mycket jag skulle haft i påsen vid invägningen.
Varje gång jag tittade upp mot Sture och Ove samt Bo Lund, en bit längre ned, så drillade eller håvade dom stora fiskar. 2-5 hg:s abborrar stod på kö i Ljungans vatten för att nappa i princip samma ögonblick som masken och sanket nådde botten.

Anne och Marie hade liksom de övriga damerna inte haft något vidare fiske men alla blev nöjda och glada ändå, efter tävlingen när det bjöds på korv och dricka och solen sken som i Karlstad.

Resultat
Dam:

  1. Gerd Lundh  780gr
  2. Karin Hoflig  770gr
  3. Marie Magnusson 705gr
  4. Anita Åhman  570gr
  5. B-I Dahlberg 385gr
  6. Ulrika Wallin 380gr
  7. Anne Persson 235gr
  8. I-M Dahlberg 215gr
  9. Margareta Engström 
Herr:
  1. Sture Wallin 12080gr
  2. Bo Lundh  9425gr
  3. Ove Johansson 6910gr
  4. Hans Borgström 6580gr
  5. Peter Forsberg 6540gr
  6. Mikael Wiström 6040gr
  7. Bengt Pettersson 3050gr
  8. Bertil Ahlberg 3050gr
  9. P-O Nilsson 2530gr
  10. Roger Hofling 2470gr
  11. K-J Burström 2295gr
  12. Rolf Borgström 1295gr  
/Peter 

Inga kommentarer: