söndag 28 september 2014

Mörten kom efter sex....

Söndagens mete i Sundsvalls hamn började som jag hade befarat. Efter 2 timmar och 45 minuters fiske så hade jag en abborre och det var bara jag, Thomas Viström, som också hade en abborre och Greger som hade 4 strömmingar. Resterande av deltagarna hade inte fått någon fisk alls.
Jag mötte Micke uppe i ån och fiskade en stund med honom men efter ett tag så drog han tillbaka mot startplatsen men jag blev kvar då jag lyckades att få 3-4 abborrar.
Jag trodde innan tävlingen att det skulle dröja ända tills en timme kvar innan fisket skulle komma igång, för så har det varit på de senaste tävlingarna vi haft.
Så varför jag stannade kvar uppe i ån utan att få någon fisk har jag svårt att begripa, men det var exakt det jag gjorde.
Micke däremot kom ned till starten i hamnen med en timme och 10 minuter kvar och då hade mörten kommit in.
Han fiskade grymt bra och fick ihop hela 5540g vilket räckte till en överlägsen seger.
Resultat
1:a Micke Wiström 5540g
2:a Karl-Johan Burström 3690g
3:a Urban Edgren 3430g
4:a Robin Jonsson 2480g
5:a Thomas Viström 1540g
6:a Greger Dahlgren 1140g
7:a Peter Forsberg 410g
/Peter

Inga kommentarer: