måndag 1 september 2014

Vinst på Mellsjön

Då Anne blev sjuk så blev det jag och Micke Wiström som satte oss i bilen och åkte upp till Mellsjön, Våle för att deltaga i den av Brunflofiskarna arrangerade metetävlingen.
Jag hade gissat på ett 50-tal startande men kanske pga älgjakt mm så kom det bara 11 st tappra. (10 herrar och 1 dam).
Jag och Micke gick åt höger och jag stannade efter ca 1 km medans Micke fortsatte en bra bit till innan han startade sitt fiske.
Startplatsen gav inget resultat så jag gick en bit längre bort mot en udde och där hade jag ett kanonfiske i ca 10 minuter.
Jag fick då sällskap av Lennart Jonsson och i samma veva som jag säger till honom att här är det bra, Lennart. -Vi kan säkert få ihop tjugo kilo här, så slutar i princip fisken att nappa.
Vi fick några ströfiskar var men sedan var det i stort sätt omöjligt att få någon fisk och vad det berodde på har jag ingen aning om. Men det är väl det som är lite av tjusningen med fiske, man vet aldrig riktigt vad som kan hända.
Summasummarum. Jag hade vid invägningen den tyngsta påsen med drygt 2,6 kilo. 2:a kom Urban Edgren på 2,3 kg före 3:an Peo Nilsson med 1800g.
Micke tror jag kom på 8:e plats med sina dryga 6 hg.
Marie Magnusson vann Damklassen med 8 abborrar son vägde ca 5 hg.
Fullständig resultatlista kommer inom kort.
/Peter






Inga kommentarer: