lördag 13 december 2014

Resultat från Lindsjön

Håkan Jonsson blev den som lyckades bäst när pimpeltävlingen på Lindsjön avgjordes på lördagen.
Han vann överlägset med sina drygt 10 kg. Han hade också tävlingens största abborre som vägde 1010g.
Fantastiska förhållanden med en minusgrad och vindstilla. På det en 20 cm tjock is som gjorde att det var som att gå på ett salsgolv.
Jag började ca 100 meter från Håkan och tidigt såg jag att han samt de två andra som satt bredvid började att få fisk. Att de fick 3 hg:s till kilosfisk, det såg jag däremot inte. Själv började jag med ett tiotal mindre innan en 3 hg:s sög i. Sedan följde 4 st tappade kilosfiskar som gjorde att jag blev kvar i området. Efter många tomhål hittade jag lite bättre fisk i några och sakta växte det i påsen.
Men det där riktigt bra fisket det hittade jag inte. Jag körde pirk och trekrok och då man hittade på dem så sög det i bra.
Resultatlista
1:a Håkan Jonsson 10090 g
2:a Håkan Hamrin 7570 g
3:a Micke Rehnman 5410 g
4:a Peter Forsberg 4660 g
5:a Janne Johansson 4140 g
6:a Roger Hofling 2680 g
7:a Thomas Viström 2050 g
8:a Karl-Johan Burström 1730 g
9:a Micke Wiström 1400 g
/Peter


Inga kommentarer: