måndag 23 februari 2015

Sammanfattning från den gångna helgen.

Tanken var att jag och Anne skulle vara med och fiska Jämtcupen den gångna helgen, men av olika anledningar så fick vi ställa in det. Istället så valde vi att på lördagen åka till Bollstabruk och deltaga i det sedan många år årligen igenkommande Bollstanappet. Ett stort deltagarantal som jag uppskattar till ett tjugotal barn och ungdomar, trettiotalet damer och minst ett sjuttiotal seniorer, gav sig ut på Ångermanlandsälvens blanka is i strålande solsken för en tre timmar lång tävling.
Jag började med fisk i första hålet men storleken var modell mindre, läs 20 grammare. Fem, sex st som nappade på åtta meters djup. Sedan några bomhål och återigen ett hål fem till tio st genomskinliga abborrar. Så höll jag på i en och en halv timme och med ca tre kg i skryllan bestämde jag mig för att förflytta mig tillbaka mot starten. Med facit i hand så kanske det var fel beslut men det är alltid lätt att vara efterklok. Jag fick iallafall ihop ett kilo till och kunde väga in drygt fyras kilo som också räckte till en fjärde plats, vilket jag var ganska nöjd med då fisket inte alls var bra.
Segrade gjorde Sven-Erik Hälldin på dryga sju kilo. Tvåan hade fyra komma sju kg och trean fyra komma tre kilo.
Anne fick ihop nittonhundra gram nånting och även hon slutade fyra. Dock betydligt närmare segrarinnan än vad jag var segraren i herrklassen. Maria Bergman vann på två komma ett kilo.

Men som vanligt när Kramforsarna/Bollstaborna ordnar tävling så var det ett bra prisbord och ett trevligt arrangemang. Framförallt var det kul att se så många unga fiskare och så många damer.

Söndagen blev fiskfri för vår del men jag hörde att Karl-Johan Burström vann på Skulesjön på dryga sex kilo. Stort grattis till dig.
/Peter








Inga kommentarer: