lördag 18 april 2015

Timo vann på Sundsjön

Lördagens tävling på Sundsjön bjöd på en fantastisk is, gråmulet, blåsigt väder och ett mediokert fiske för att vara Sundsjön.
Jag bestämde mig tidigt för att leta fisken på djupare vatten. I andra hålet fick jag en 2 hg:s sedan en till efter 10 bomhål. Jag fiskade från 6 meter ned till 13 meter och jag hade en 54:as Pipa och en av mina egna färgkrokar, st.10. Orange, gul, grön var det som abborrarna gillade bäst idag. Som mest fick jag 4 fiskar i ett hål men snittvikten var över 3 hg. Tyvärr då man fiskar på sådana djup är det lätt att de riktigt stora kliver av på väg upp.
Jag hade ett flertal riktigt stora på som rätade 10:ans silverkrok.
Som sagt så var det många bomhål men ändå rätt roligt då det var riktigt fin fisk som man fick då de väl nappade.
Vid invägningen hade Timo Hakulinen den tyngsta påsen med sina 6,4 kg.
Tvåa kom Sven-Erik Hälldin på strax under sex. Trea, Anders Paschen, 5,3, fyra, Bosse Nässen på 5,3, femma Örjan Hafstad, 5,1 och sexa, jag, på 4,9 kg.
Damklassen vanns av otroliga Ing-Marie Dahlberg på 2,8 kg. Hon hittar fin fisk nästan jämt och hur hon bär sig åt skulle jag gärna vilja veta. Hon sade en gång till mig att hon pratar med fisken och är det på det sättet skulle jag vilja gå en språkkurs hos henne.
Totalt tippar jag på att det var 30-40 seniorer varav 8-10 damer. Sundsjöfiskarna delade ut alla intäkter i prispengar, vilket de ska ha en eloge för.
Resultatlista kommer inom kort på Sundsjöfiskarnas hemsida.

Imorgon så blir det en vilodag från fisket för mig och Anne sen får vi se om pimpelgrejerna läggs undan för den här säsongen eller om det ev blir någon tävling i Strömsund nästa helg.
/Peter

Inga kommentarer: