måndag 22 juni 2015

Resultat och sammanfattning från metet i Sundsvall på söndagen.

På söndagen tävlade vi i Sundsvallsfjärden med start vid brofästet av den nya Sundsvallsbron.
Med 15 minuters ut och ingångstid hinner man inte gå så himla långt men några gav sig iväg ända upp i Selångersån och någon, läs Micke Wiström, gick över ända till andra sidan.
Jag valde dock att stanna endast ett trettiotal meter från startplatsen. Anne deltog inte i tävlingen utan bestämde sig för att bara fiska lite för sitt höga nöjes skull.
Bottenmete och en del kastmete blev min metod för att få fisk denna dag. Abborre, mört och en och annan spigg hamnade i påsen och trots en del tappade fiskar så fick jag ihop 2,9 kg.
Som vanligt, tänkte jag säga, räckte den vikten bara till ännu en andra plats då Thomas Viström, sin vana trogen, vägde in 4,4 kg. Trea kom Burström med 2,2kg och fyra Micke Wiström med ca 1800 gram. Femma blev Urban Edgren, 14-1500 gram, sexa Olle Carlström med ca 1000 gram och sjua blev Greger Dahlgren med ca 800 gram.

Fiskesugna som vi alltid är så bestämde vi oss för att fortsätta med en kvällstävling uppe i Selångersån mellan 19.30-22.00.
Fyra deltagare blev vi och fisket blev inte vad vi hade hoppats på. Dock så fick jag revansch från dagens fiske då jag vann på 1188 gram. Tvåa kom Thomas Viström på 1172 gram. Trea Carl-Johan Burström på ca 400 gram och Micke kom fyra på strax under 3 hg.
Nämnas bör att jag hade en abborre som vägde 716 gram.

Nu väntar Ådalsserien på onsdag och till helgen så drar fjolårets succé med metetävlingar i Sundsvallsområdet igång. Vi lägger ut en lista med datum och platser mm i slutet på denna vecka.
/Peter

Inga kommentarer: