torsdag 30 juli 2015

Gösta och Ing-Marie vann Ådalsseriens tredje deltävling

Jag hade missat de två första deltävlingarna i årets upplaga av Ådalsserien, som för övrigt Micke Wiström vann båda, men bestämde mig för att vara med i den tredje som avgjordes på Storsjön, Bye.
Sjösystemet består av tre sjöar och sist jag var med så gick jag upp till tredje sjön och det gjorde jag även denna gång.
Trögt fiske men man fick någon mört och abborre här och där och jag började med 4 metersspöt.
Efter ca en halvtimme såg jag att Karl-Johan drillade en fin brax på sjuan och jag bestämde mig för att sluta fiska kortspö och gå över på sjumeters jag med.
Det hjälpte föga och med facit i hand skulle jag fortsatt att fiska kortspö men då jag såg att Karl-Johan fick två braxar till så fortsatte jag.
Vid invägningen så visade det sig att Gösta Carlsson fiskat bäst och hans 3,3 kg räckte till knapp seger före Håkan Jonsson på 3,2 och Sture Linder likaså. Karl-Johan Burström sluta fyra även han med 3,2 kg och Micke Wiström femma på 3002 gram.
Mina 1298 gram räckte till en mittenplacering.
Damklassen vanns av Ing-Marie Dahlberg, som även denna gång pratat upp en fin brax och en halvkilos abborre till en vikt av 1400 gram. Tvåa Yvonne Pettersson på 800 gram och trea kom Karin Hofling på 500 gram.
Nästa tävling i Ådalsserien är på onsdag på StorHabborn.
/Peter

Inga kommentarer: