söndag 23 augusti 2015

Bo Lundh krossade allt motstånd i Ljungan


Njurunda SFK arrangerade på lördagen sin årligen igenkommande metetävling i Ljungan.
Jag hade bestämt mig för att starta i samma område som jag slutade förra årets tävling.
Jag och Ove Johansson, Kramfors, stod bredvid varandra hela tävlingen och trots att det blev en del förlorade blyn och krokar så hade jag fisk på varenda kast i fyra timmar. Mestadels 2 hg:s abborrar men även stora mörtar och en och annan id kom upp.
Jag måste säga att det var nog ett av mina bättre fisken jag upplevt i mitt fiskeliv.
Vid invägningen så visade vågen på 12650 gram och jag trodde nog att det skulle bli svårslaget.
Jag upptäckte också att jag glömt min fiskeväska med krokar, sänken, linor, kniv, glasögon mm på fiskeplatsen så jag åkte tillbaka för att hämta den men upptäckte till mitt stora förtret att väskan var borta. en thailändsk man hade stått bredvid mig hela tävlingen och även om man inte vill tro det så är han högst upp på min lista över misstänkta. Man blir jävligt besviken iallafall.
När jag kom tillbaka till invägningsplatsen så visade det sig att Bo Lundh vägt in 17,5 kg. Fantastiskt!
Han måste ha haft ett, om möjligt ännu bättre fiske än mig och det är bara att gratulera. Det kommer att komma fler segrar från Bo, det är jag övertygad om.

En komplett resultatlista kommer så småningom men detta är vad jag kommer ihåg.
Damklass 
1:a Ellen Jonsson 3,4 kg
2:a Britt-Inger Dahlberg
3:a Yvonne Pettersson 8 hg

Herrklass
1:a Bo Lundh 17,5 kg
2:a Peter Forsberg 12,6 kg
3:a Sture Wallin 10,4 kg
4:a Hasse Borgström 9,3 kg
5:a Lennart Jonsson 7,5 kg
6:a Ove Johansson 7,2 kg
7:a Roger Hofling 3,4 kg
8:a Bössa 3,2 kg

Sammanlagt så var det nog ca 30 startande och efter tävlingen bjöd Njurunda SFK på grillad falukorv och dricka. Ett bra arrangemang!
/Peter

Inga kommentarer: