onsdag 19 augusti 2015

Fullt med fisk i Sundsvalls hamn

Den sista veckans fina väder har satt fart på fisken i havet. Igår kväll när vi hade metetävling så formligen kokade vattnet av fisk. Tyvärr var det inte så lätt att få dom att hugga.
Den som lyckades bäst var Urban Edgren från Byberget. Han hittade ett sätt att få fisken att hugga och hans knappa 7 kilo mört räckte till en överlägsen vinst.
Jag började längst upp vid Selångerssjön men fick endast några småabborrar där. Inte förrän jag kom längre ned i ån fick jag lite bättre storlek på abborrarna och det resulterade i en andra placering.
Karin Hofling vann damklassen före Ing-Marie Dahlberg.
Om det fina varma vädret fortsätter så hoppas jag att fler tar sig Sundsvall nästa tisdagkväll för då kan jag lova ett ännu bättre fiske.

RESULTATLISTA

Damklass
1:a Karin Hofling 1650g
2:a Ing-Marie Dahlberg 1024g

Herrklass
1:a Urban Edgren 6996g
2:a Peter Forsberg 2776g
3:a Roger Hofling 2598g
4:a Micke Wiström 2286g
5:a Thomas Viström 1028g
6:a Karl-Johan Burström 726g

/Peter

Inga kommentarer: