söndag 2 augusti 2015

Lennart vann i Pilgrimstad


Den årligen igenkommande metetävlingen i Pilgrimstad avgjordes på lördagen i ett strålande solsken.
Vinden blåste svagt från väst och jag och Anne hoppades på ett bra fiske.
När det hade gått 20 min hade jag bara fått en abborre och började som misströsta lite. Jag hann knappt tänka tanken-"Vi hade ju iallafall tur med vädret", innan det ruskade till ordentligt i mitt spö. Jag kände direkt att det var en stor fisk och med tanke på stridigheten förstod jag snabbt att det var en öring. Efter en tids drillning och att jag fått låna håven av min fiskegranne så låg den fina öringen snart på land. 1,3 kg silverblänkande, kort och tjock. den följdes av 4 st snabba abborrar och jag började tro på en framskjuten placering.
Men som genom ett trollslag så slutade fisken nappa på mina grejer och sista en och en halv timmen så hade jag inte ett napp.
Vid invägningen så visade det sig att mina knappa 1700 gram räckte till en 4:e plats.
Överlägsen segrare idag som många gånger förr blev Lennart Jonsson som fiskat ihop dryga 2,9 kg abborre.
Två kom Örjan Tengerström på dryga 2 kg (Bl a 2 fina harrar)och trea Roland Andersson på dryga 1,9 kg (6 st fiskar)
Anne och flera med henne fick gå hem fisktomma idag och bästa dam blev Gunnel Nilsson på 1307 gram före Siv Gidhammar på knappa 1,3 kg.
Resultatlista kommer inom kort.
/Peter

Inga kommentarer: