måndag 7 september 2015

Urban Edgren från Byberget vann i Vivstavarv

Metetävlingen i Vivstavarv ramades in av ett blåsigt och kallt väder så förutom att man fick sätta på sig understället igen så trodde nog alla också att det skulle bli ett mediokert fiske.
Men där trodde vi fel.
Jag bottenmetade min vana trogen, hela tävlingen och fick ihop drygt 6,6 kg abborre.
Det trodde jag skulle räcka till vinst men ack vad jag bedrog mig. Urban Edgren vägde i hela 7,9 kg och han hade fått blandat mört, abborre och id.
Micke Wiströms 3,9 kg räckte till tredje platsen och han hade förutom abborrar, ett par harrar.
Burström hittade inte nåt guldställe denna kväll och slutade 4:a på drygt 7 hg.

Resultatlista

1:a Urban Edgren 7908g
2:a Peter Forsberg 6620g
3:a Micke Wiström 3984g
4:a Karl-Johan Burström 770g
/Peter

Inga kommentarer: