söndag 20 mars 2016

Punka satte stopp för DM-start

På lördagen lyckades jag på något sätt få in en skruv i bildäcket och trots stora ansträngningar så lyckades vi inte att få tag på någon däckfirma som kunde hjälpa oss.
Så då reservhjulet är ett Max 60-hjul så blev beslutet att stanna hemmavid.
De knappa 50 milen till och från tävlingsvattnet blev en alltför stor utmaning.att ta oss an.
Men fiskesuget var så enormt så vi for iallafall de dryga 8 milen till Kramfors för
att deltaga i Kramforsnappet.
Vi äntrade Kyrkviken med ca 100 startande och jag bestämde mig för att gå höger. Anne valde att starta på landsidan mitt emot starten.
När startskottet small så var mina förhoppningar högt ställda men redan efter 3 hål och två små abborrar insåg jag att det skulle bli svårare än väntat.
Runt mig fick flera fiskare fina abborrar men de flesta togs på tafspirk och mormyshka.
Jag undviker ju denna fiskemetod in i det sista. Jag vill hitta rätt färgkrok och bedriva ett regelrätt trekroksfiske.
Efter en halvtimme och endast ett fåtal mindre abborrar så bestämde jag mig för att göra en stor förflyttning. När jag hade ca 200 meter kvar till dit jag skulle så stannade jag vid två killar från Bollstabruk som satt mitt ute på fjärden. I mitt tredje hål började det nappa ordentligt.
Fina två till tre-hektos abborrar. På 20 minuter hade jag fått ihop ca 4 kg.
OBS! De nappade på min egengjorda färgkrok utan bete.
Sedan borrade jag säkert 10 hål runt om men jag fick bara nån ströfisk här och där.
Innan jag skulle vidare så gick jag tillbaka till mitt "gohål" och släppte ned.
Två lockryck och sedan satt det en kilosabborre på. 1244g för att vara exakt.
Slutet på tävlingen gav några abborrar till och vid invägningen visade vågen på drygt 6 kg.
Anne hade fiskat bra och hon vägde in 3,3 kg.
Min vikt räckte till en fin tredje plats. Annes fina påse gav även henne en tredje plats i damklassen.
Bäst fiskade Hans Borgström som fick ihop 7,6 kilo och vann därmed herrklassen. Yvonne Pettersson blev bästa dam med sina 6 kilo och juniorklassen vanns av Elias Andersson på 253 g

Junior:
  1. Elias Andersson   253g
  2. Emil Åström        212g
  3. Elias Thidén        168g
Damer:
  1. Yvonne Pettersson    6kg
  2. Ulrika Wedin           5,5kg
  3. Anne Persson         3,3kg
  4. Seija Laitinen         3,2kg
  5. Maj-Britt Wallin      2,5kg
Herrar:
  1. Hans Borgström     7,6kg
  2. Fredrik Holmberg    6,3kg
  3. Peter Forsberg        6kg
  4. Dick Berg                5kg
  5. Lars Holmberg        4,3kg
  6. Ove Johansson       4,3kg
  7. Janne Johansson    4,2kg
  8. Peder Hansson        3,6kg
  9. Bengt Pettersson    3,6kg
  10. Anders Bergman     3,6kg
  11. Sture Linder           3,5kg
  12. K-J Burström          3,4kg

Inga kommentarer: