söndag 3 april 2016

Sammanfattning från helgens pimpeltävlingar

På lördagen valde jag och Anne att fara till Bergsjötrakten för att fiska på Grännsjön.
En fint arrangerad tävling och de fiskar man fick var också fina.
Men för vår del var det glest mellan nappen och vi valde att väga in våra abborrar en timme innan slutskottet.
Jag hörde dock att Lars-Åke Norling hade den tyngsta påsen på 9,2 kg.
Barbro Östlund vann damklassen på över 5 kg.
Bror Löjdström tror jag slutade tvåa i herrveteranklassen på över 5 kg.
Mina abborrar räckte till 3:e priset i herrklassen.

Samma dag tävlades det även på Hovdsjön i Jämtland.
Där hade Jesper Dyhrberg tyngsta påsen på över 16 kg. Micke Rehnman god tvåa bara 4 gram efter.
GunBritt Magnusson vann Damveteranklassen på 11 kg. Pelle Ernst segrade i herrveteranklassen.
Marie Magnusson vann damklassen på 5,9 kg. Samuel Pesch segrade i juniorklassen.

Söndagens tävling på Sösjön blev svårfiskad för mig och Anne och flera med oss.
Kanske berodde det på solskenet och blankisen som nog gjorde abborrarna skyggare än normalt.
Men frågar man Lennart Jonsson som hade dagens i särklass tyngsta påse på 16 kg, så tycker nog han  annorlunda.
Herrklassen togs hem av Christer Jakobsson på 9 kg och Sanna Karlsson vann damklassen på 5,9 kg.
Fullständiga resultat kommer på Sundsjöfiskarnas hemsida inom kort.

Så för Annes och min del blev det inget lyckat fiske denna helg men vi tar nya tag redan på tisdag när det är kvällstävling på Borgsjön. Ryktet talar om ett grymt bra fiske där nu.
Till helgen far vi till Lycksele för PimpelSM.
/Peter

Inga kommentarer: