söndag 17 april 2016

Tvåa på Bensjön bakom Danne Eriksson...

Då var helgens pimpeltävlingar avgjorda och jag börjar med en grov redovisning av lördagens tävling på Gråsjön, där jag tyvärr inte hade möjlighet att delta.
Tyngsta påse totalt och överlägsen segrare blev Arne Karlsson som hade 10,9 kg. Tvåa i herr kom L-O Tjäder.
Bäste herrveteran blev Bengt Åström på 7,1 kg. Tvåa kom Peo Nilsson på 5,9 kg.
Damklassen togs hem av Annika Skoogh på dryga 6 kg före Malin Olofsson på 5,9 kg.

Söndagens tävling på Bensjön bjöd som vanligt på ett bra fiske för de flesta.
Jag fick en grym start och hade nog 8 kg efter en timme. Fisket avtog dock och mina 12070 g räckte till en andra plats bakom Danne Eriksson som hade 12,7 kg.
Veteranklassen vanns på drygt 9 kg och Damklassen tog Julia Hägg hem överlägset på ca 9 kg.
Arvid Einarsson vann juniorklassen på 4,5 kg.

De femhundra kronorna som delades ut i varje klass för bästa totalsiffra gick till Malin Olofsson i Damklassen med platssiffra 5. Peo Nilsson vann herrveteranerna också han med platssiffra 5.
Arne Karlsson vann herrseniorklassen med platssiffra 8.
Uppskattningsvis ca 60 deltagare på söndagens tävling.
Sammanfattningsvis så bjöd Sundsjöfiskarna på två bra tävlingar och ett bra prisbord på söndagens tävling.
Fullständiga resultatlistor kommer inom kort på deras hemsida.
/ Peter

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej..såg i nått gammalt inlägg att du sålde pirkar? Har du några bra abborre pirkar att sälja?/Eva

Peter Forsbergs Pimpelblogg sa...

Hej Eva.
Jo det är klart att jag har pirkar att sälja.
Men det beror lite på var du ska fiska. Vilket djup, mm.
Men du får gärna ringa mig på 0705496037 så kan vi prata om vad som skulle bli bäst för dig. Mvh Peter