tisdag 10 maj 2016

Roligt fiske igen i Selångersån när Håkan Jonsson vann!

På tisdagen tävlade vi återigen i Selångersån.
Det var tredje tävlingen för året i ån men denna gång så hade vi bytt sträcka.
Vi tävlade i Granlo med omnejd och även om det var lite trögt tilloch från så var det väldigt roligt fiske när dom väl ville nappa.
Stora mörtar, sarv och brax var det huvudsakligen vi fick.
Thomas Wiström hade en brax på 2442 gram och Janne Lundgren en brax på 2400 gram.
Själv fick jag en liten brax och tappade tre st större då håven återigen blivit kvarglömd hemma.
Men det roligaste för min del var nog när en femkilos-öring tog min mask och gjorde precis som han ville. Två gånger slet han av linan för mig men jag kände mig nöjd bara av att fått sett den fantastiska öringen.

Resultat
Herrklass
1:a Håkan Jonsson 6296g
2:a Janne Lundgren 6172g
3:a Peter Forsberg 5154g
4:a Robin Jonsson 4378g
5:a Micke Viström 3470g
6:a Thomas Wiström 3442g
7:a Olle Carlström 2282g
/Peter

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad då slet av linan 2 ggr ??
Förstår ej hur ded gick till ??

Peter Forsbergs Pimpelblogg sa...

Första gången tog öringen på mitt 7-metersspö och slet av linan med flöte, sänke och en maskagnad krok.
Då tog jag fram ett styvt 4-metersspö. Knöt på en 0,30 mm:s lina och en större krok agnad med mask och majs. Inget sänke.
Efter tre utlägg small öringen på men jag var chanslös med toppknutet spö. Öringen gick rakt ut i ån och hoppade sedan en meter upp i luften och då small linan av.
Efter en kvart såg jag öringen igen få han tog småmört i ytan.
Grym upplevelse!