fredag 1 juli 2016

Micke vann i min vik, jag menar Petersvik!

På torsdagen tävlade vi deltävling 2 av 8 i Sundsvalls sommarmeteserie.
Denna gång höll vi till i Petersvik som tidigare givit oss bra vikter.
Inte denna gång, dock.
Det dröjde nog en timme innan jag fick min första fisk, förutom spigg, och det var en 30 grams abborre. Men Urban Edgren, som fiskade bredvid mig började bra med både en fin brax och fina abborrar.
Men jag började anamma Urbans sätt att dra masken efter botten och på så sätt fick jag någon abborre  då och då. Som vanligt så tappade jag ett par riktigt fina fiskar, bl a en brax och en 4 hg:s abborre.
Karin Hofling fiskade på min andra sida och hon kom igång på slutet och avslutade med en fin abborre precis när slutskottet gick.
Men bäst av alla denna kväll fiskade Micke Viström och hans 3 kg tunga påse bestående av brax, id, mört och abborre, blev kvällens tyngsta.
På söndag fortsätter serien på Alnö vid reningsverket på Strand.
Samma tid (18-21.30)
Välkommen!

Resultat
Damklass
1:a Karin Hofling 1118g
2:a Ingmarie Dahlberg 402g

Herrklass
1:a Micke Viström 3072g
2:a Urban Edgren 2450g
3:a Olle Carlström 1332g
4:a Peter Forsberg 1214g
5:a Carl-Johan Burström 666g
6:a Roger Hofling 578g
/ Peter

Inga kommentarer: