söndag 26 juni 2016

Sundsvallsserien i mete startade med vinst!

På söndagkvällen avgjordes den första tävlingen i 2016- års Sundsvallsmeteserie.
Platsen för metetävlingen var Sundsvalls hamnområde och trots det fina vädret så var det bara 7 st som kom till start.
Innan start såg jag massor av stormört alldeles utanför mina fötter men de ville absolut inte nappa.
Däremot började jag få lite abborrar och några riktigt fina i halvkilosklassen.
Men det var långt mellan nappen och man fick prova olika djup och variera mellan mask och maggot.
Tyvärr så gick toppen av på mitt 7-metersspö så det gjorde att humöret sjönk lite.
Vid invägningen så visade det sig att Karin Hofling hade fiskat bäst av damerna och jag drog längsta strået i herrklassen denna gång.
På Torsdag fortsätter serien med tävling i Petersvik mellan kl.18-21.30.
Då hoppas vi att fler kommer då det brukar vara riktigt roligt fiske där.

Resultat
Damklass
1:a Karin Hofling 1042g
2:a Ingmarie Dahlberg 174g

Herrklass
1:a Peter Forsberg 3426g
2:a Micke Viström 3272g
3:a Roger Hofling 2840g
4:a Håkan Jonsson 1672g
5:a Olle Carlström 1608g

/Peter

Inga kommentarer: