tisdag 30 augusti 2016

Trögt fiske men vinst....

När metetävlingen i Sundsvall avgjordes på tisdagskvällen.
Kanske var det efterdyningarna från lördagens storm som gjorde att fisket var ovanligt trögt denna kväll.
Jag började mitt fiske i Selångersåns mynning och fiskade mig upp till sporthallsbron. Väl däruppe så fick jag två fina abborrar men det var på en liten fläck.
För övrigt var det heldött.
Så det var bara att fiska sig tillbaka mot starten och väl nere vid mynningen så fick jag några fler abborrar som gjorde att mina 1456g räckte till vinst.
Tvåa kom Roger Hofling på 924 g och strax efter på tredje plats kom Peo Nilsson med 916 g. Resultat Herrklass
 1:a Peter Forsberg 1456g
2:a Roger Hofling 924g
3:a Peo Nilsson 916g
4:a Thomas Wiström 564g
5:a Urban Edgren 480g
6:a Micke Viström 282g
7:a Carl-Johan Burström 224g
/Peter

2 kommentarer:

Unknown sa...

Stort grattis grabben!

Peter Forsbergs Pimpelblogg sa...

Tack, Kjell.
Snart vinter och is då hoppas jag att vi träffas på nån tävling?
/Peter