tisdag 6 september 2016

I mitt nästa liv vill jag bli en ruda...

sa Urban Söderberg.
-Varför då? undrade jag.
-Därför att rudorna gräver ned sig i dyn under vintern och när temperaturen understiger 2 grader så börjar rudorna att producera alkohol. Den gör så att de klarar kylan.
-Tänk att få vara berusad från november till april, skrattade Urban.

Anledningen till att vi kom in på samtalet om rudor var att jag precis hade fått mitt livs första rudor när vi tävlade i Selångerssjön på tisdagkvällen.
Vi hade bestämt på förhand att släppa tillbaka alla ev rudor över kilot då vi vet att det finns begränsat av dom.
Vi skulle ta ett foto av dom och räkna varje ruda över kilot som ett kilo.
Jag fick fyra st över kilot och tappade en närmare två kilo.
Så med de braxar, mörtar och en abborre som jag fick så stannade vågen på 6875 g.
Den vikten räckte till ännu en seger.
Helt otroligt vad bra det gått denna sommar.

Resultat
1:a Peter Forsberg 6875g
2:a Urban Edgren 2315g
3:a Carl-Johan Burström 2135g
4:a Thomas Wiström 820 g

/Peter

Inga kommentarer: