söndag 26 februari 2017

Äntligen en SEGER!!




På söndagen avgjordes Kramforsnappet på Kyrkviken i Kramfors.
4-5 minusgrader och solsken höjde njutningsgraden för det hundratalet fiskare som stod på startlinjen.
Jag hade bestämt mig för att leta rätt på kanten där jag fick ihop drygt 6 kg förra året.
Fem hål tog det sedan grundade det upp en meter och där började abborrarna att nappa.
Jag fick nog ihop 6 kg på 20 min men sedan var man nedborrad.
Som vanligt fiskade jag pirk och färgkrok - utan Maggot- och det funkade riktigt bra.
Vid invägningen stannade vågen på 7,9 kg och det räckte till årets första seger med god margina ned till tvåan som hade ca 5,5 kg.
Damklassen tog Maria Bergman hem på dryga 3 kg.
Fullständiga resultatlistor kommer inom kort på Stenbitens hemsida.


På lördagen avgjordes Ångermanlands Öppna på Skulesjön, Bjästa.
Där hade Johan Dammström högsta vikten med 3,7 kg före Kjell Moberg 3 kg och Janne Johansson med 2,6 kg.
Jag slutade 7:a på 1700 g
Damklassen vann Karin Hofling på 800 g
Fullständiga resultatlistor kommer på Höga Kusten SFK :s hemsida inom kort.

/Peter

Inga kommentarer: