söndag 19 mars 2017

Göran Skoglund vann ST-nappet och 12000 kronor!

På söndagen avgjordes ST-nappet på Sidsjön i Sundsvall.
I strålande sol tävlade ca 400 st om de 12000 kronor som var första priset.
Jag och pappa började tillsammans en liten bit från starten och redan i andra hålet nöp min första röding i. En fin fisk på ca 7-8 hg som följdes av två tappade lika fina. Pappa hann också med att tappa en stor röding innan jag fick min andra, ungefär lika stor.
Sedan tappade jag tre st på rad som klev av alldeles under iskanten. Krokarna på mina mormyshkor var lite för veka tydligen.
Sammanlagt tappade jag 5 st fina rödingar och då vinnaren för dagen, Göran Skoglund, vann på 4 st rödingar som vägde ca 2,8 kg tillsammans så hade det räckt med att jag fått upp två av de fem jag tappade för att jag skulle vunnit.
Trea kom Robin Jonsson med fyra rödingar som vägde hundra gram mindre än Görans.
Håkan Jonsson kom med sina två fina rödingar sexa på 2,1 kg.
Mina två vägde ca 1600 gram och det räckte till en 12:e plats.
Fullständiga resultat kommer på Sundsvallsklubbens hemsida inom kort.
/Peter

2 kommentarer:

Fiskare sa...

Tappar gör man det är dom man får upp som räknas dom andra kanske tappar fisk också då kanske dom har vunnit

Peter Forsbergs Pimpelblogg sa...

Alldeles riktigt. Men det är skönt att få gnälla lite också, eller hur?