söndag 26 mars 2017

Resultat och sammanfattning från Turingepimpeln och Bybergspimpeln

På lördagen bar det iväg till Överturingen för att fiska min favorittävling.
Pappa och Rolf åkte en bil och jag och Anne i en annan.
Som vanligt så var förväntningarna stora inför start och min tanke var att gå dit jag vann ifjol och så blev det. Tyvärr så kan ju fiskarna simma och denna gång så fanns det ingen fisk där. Så det blev till att borra och leta och jag hittade lite ströfiskar här och där och till slut så hade jag fiskat ihop 4,1 kg vilket räckte till en 6:e plats.
Mot vinnaren denna dag, Christer Jakobsson, gick inget att göra. Hann vann på 6,9 kg med en rejäl marginal ned till tvåan, en av bröderna Göransson från Svenstavik, som hade 5,2 kg.
Trean hade 4,7 kg.
Anne hade 1,4 kg och fick ett fint fiskeset för det. Jag tog förresten en fin dammsugare i pris vilket kanske inte var det smartaste valet då det nog blir jag som får dammsuga i fortsättningen.
Pappa och Rolf hade 3 resp 4 hg och även dom fick hämta pris från det gedigna prisbordet.

Söndagens fiske på Bybergspimpeln blev en svårfiskad historia.
Trots sol och rätt varmt så bidrog nog den fruktansvärda blåsten till det dåliga fisket.
Bäst bland damerna blev Siv Gidhammar som hittade mört och segrade på 2,2 kg. Tvåa kom Anna-Greta Helmersson på 1,7 kg och trea kom Ingegerd Lundgren på 1,6 kg.
Dagens tyngsta påse och segrare i herrklassen blev Urban Melander på 3,9 kg.
Två kom Janne Liif på 3,7 kg och trea blev Ulf Fransson på 2,2 kg.
Bäst i vår bil blev Micke Wiström på 1,4 kg. Han tog hem placeringen alldeles före mig och mina 1481 g. Kanske vi blev 10-11 eller 11-12:a.
Anne fick 500 kr i presentkort på Ica Ånge på sina 318 g.
Så trots blåsten och det sämre fisket så blev det en bra fiskedag tack vare ett mycket bra arrangemang av Bybergets intresseförening. Tack för det.
Fullständiga resultatlistor kommer på min blogg inom kort.
/Peter


Inga kommentarer: