söndag 2 april 2017

Vinst i Älgered!!

På söndagen arrangerade Hugget SFK pimpeltävling på Älgeredssjön.
Trots att SMHI lovat mulet hela dagen så blev det en solig och fin dag på isen.
Jag började i sundet till höger och i andra hålet fick jag två fina abborrar. Sedan följdes de av flera men bara 1 eller 2 per hål. Jag nötte på och även om jag fick dåligt sista två timmarna så räckte mina 5196 gram till seger och tyngsta påse för dagen.
Damklassen tog Ingegerd Lundgren hem med 3,8 kg och bl a en abborre på 1248 gram.
Herrveteranklassen vanns av Göran Carlsson med 3,8 kg strax före hemmafiskaren Lars-Erik Johansson med 3,7 kg.
Älgeredssjön har det tävlats på sedan jag började tävla i slutet på 70-talet och detta var min första individuella seger på sjön. Jag har vunnit lagtävling och varit tvåa ett antal gånger men aldrig vunnit så det var extra roligt.
Jag vill också passa på att gratulera alla medaljörer på helgens pimpelSM.
Anders Bergman som vann guld individuellt i herrseniorklassen och han ingick också i CFC:s lag som tog silver efter Svegs herrlag med bl a Micke Rehnman.
Marga Källman och Gunbritt Magnusson tog varsitt silver och Maria Bergman knep ett brons i damklassen.
Ni samt alla andra medaljörer önskar jag ett stort Grattis!
/Peter

Inga kommentarer: