onsdag 21 juni 2017

Micke vann på Marmen!

På onsdagskvällen så metade vi i Marmen, Matfors och kanske var det blåsten från nordväst som gjorde att fisket var allt annat än bra.
Vanligtvis fisksäkra platser levererade inga fiskar och det tog nog 2,5 timmar innan jag fick min första.
En som däremot fick fisk med jämna mellanrum var Micke Wiström. Han hade hittat en fläck där han fick brax,id,abborre och mört. Inga superstora men lagom tävlingsfisk.
Vi andra sprang runt som yra höns och letade och inte förrän jag trängt in mig bredvid Micke så fick jag min första. Den följdes av tre flior och någon enstaka mört vilket gjorde att jag nästan kom upp till kilot, vilket denna kväll räckte till en andra plats bakom Micke som vann överlägset på 3,8 kg.
Långväga fiskaren, Peo Nilsson kom trea med dryga 6 hg och fyra kom Burström med 586 gram.
Femma, Lennart Jonsson, 299 gram, sexa Hofling 180 gram och sjua kom Urban Edgren med 15 gram.
Nu hoppas jag på bättre fiske när tredje deltävlingen i Ådalsserien avgörs på onsdagkvällen på Svanö, Kramfors.
/Peter

Inga kommentarer: