onsdag 12 juli 2017

Lennart vann i hamnen!!

Den andra deltävlingen avgjordes i Sundsvalls hamn på onsdagskvällen.
Vinden hade plötsligt vänt från sydlig till nordlig och regnet stod som spön i backen strax innan start.
Men lagom till att vi började fiska så slutade det att regna.
Efter två timmars fiske hade jag inte haft ett napp och man började att tro att det skulle bli fulnamnet denna gång.
Men så träffade jag på Thomas Viström som hade fått ca 1,5 kg och då steg hoppet igen.
Jag gick åt vänster och Thomas åt höger och sedan såg jag att Lennart Jonsson drillade en fin fisk en bit bort så jag gick dit.
Urban Edgren stod en bit ner och han hade också fått några stycken.
Men sedan tig det bara ett litet tag så hade jag fått kvällens första fisk, en abborre på ca hektot.
Men både Lennart och Urban drog betydligt större och framförallt fler fiskar än mig.
Efter en stund dök Burström upp och då började det nappa bättre för mig.
Men både Urban och Burström drog ett par fina braxar var och Lennart fiskade oförtrutet på och drillade abborre efter abborre på sitt bottenmete.
Då fisket bara blev bättre så bestämde vi att ringa in övriga deltagare och förlänga tävlingstiden med nästan en timme. Vi drog upp grejerna och väntade in Micke, Roger och Håkan.
När vi sedan började fiska igen så var det inte alls lika bra fiske men det kom upp lite fisk ändå med jämna mellanrum.
Vid invägningen så visade det sig att Lennarts påse vägde tyngst.

Resultat
1:a Lennart Jonsson 5484g
2:a Urban Edgren 4032g
3:a Peter Forsberg 2734g
4:a Thomas Viström 2528g
5:a Håkan Jonsson 2464g
6:a Carl-Johan Burström 1258g
7:a Micke Wiström 962g
8:a Roger Hofling 912g

Nästa onsdag tävlar vi igen och då blir det Petersvik, Alnön eller Ljungan.
Besked kommer på bloggen under kommande helg.
/Peter

Inga kommentarer: