fredag 4 augusti 2017

I helgen avgörs SM i mete!

I eftermiddag så bär det iväg till Bollnäs för att tävla i SM i mete.
Imorgon avgörs det individuella mästerskapet och på söndag så tävlas det i lag.
Jag och Anne tävlar endast imorgon då vi inte har något lag att tävla i på söndagen.
Alla fiskegrejer är klara, (nästan), och vi ser fram mot en spännande helg.
I fjol kom jag 8:a och målsättningen i år är en ännu högre placering. Dock så är det stenhårt motstånd och det gäller att ha tur i lottningen om vilken plats man får, så man får vara väldigt ödmjuk och tacksam om man nu når en topp-tio placering.
Det ska bli väldigt roligt att möta alla fiskevänner från hela landet som nu samlas för att göra upp inom det vi älskar allra mest.
Roger Vestli lär ju vara där också med sitt enorma utbud av fiskegrejer och bara att få möjligheten att få titta och känna på grejerna är en upplevelse. Kanske delar han ut lite reklamkepsar och tröjor också, det brukar vara populärt.
Om fiskevattnet vet jag inte så mycket mer än att damsenior och herrveteraner kommer att fiska det individuella SM:et inne i Bollnäs iVågen medans övriga klasser fiskar i ett närliggande vatten.
Metereologerna har lovat regn båda dagarna så det gäller att ha med sig regnstället och klä sig varmt under. Personligen älskar jag att fiska i regn och jag resonerar ungefär på samma sätt som på vintern när det är snorkallt, att nu ska agnet sållas ifrån vetet.
Fisket i övrigt vet jag inte så mycket om mer än att det kan bli löjfiske som avgör vilken och vilka som kan titulera sig Svensk Mästare efter helgen.
På måndag så kommer en rapport från SM:et och jag hoppas då att jag kan publicera lite bilder på alla nya Svenska mästare i mete.
Trevlig helg på er!
/Peter
Information om SM i mete. Startlistor, inbjudan mm

Inga kommentarer: