fredag 11 augusti 2017

Micke vann vid Kubal.

Den hastigt insatta metetävlingen vid Kubal på torsdagskvällen bjöd inte på det drömfiske vi hade hoppats på men några fina fiskar kom ändå upp.
Det mest spännande för egen del var när jag helt plötsligt upptäckte att det stod en knivbeväpnad man bakom mig. Endast en meter ifrån mig med en jättekniv med ett blad på säkert 30 cm.
-Hej! sa jag,varpå han fortsatte mot en kille som satt och fiskade lite längre bort. Han blev dock störd av att jag ropade så han fortsatte förbi honom in i skogen.
Otäckt, var det iallafall och man vet aldrig vilka sorts människor man stöter på nu för tiden.
Vem fan springer omkring med en jättekniv och ser allmänt elak ut?
Incidenten gjorde att jag inte kunde fiska helt koncentrerat resterande tid av tävlingen men jag hade min Gränsfors yxa i ryggsäcken och var hela tiden beredd att ta upp den och försvara mig ifall han skulle dyka upp igen men det gjorde han inte.
Jag fick dock rätt fina abborrar på bottenmete men tappade tyvärr flera då det var väldigt mycket sjögräs att komma igenom innan man kunde landa fisken.
Micke hade hittat en fläck med lite bättre fisk och det gjorde att han avgick med segern denna torsdagskväll. Burström hittade ett gäng mört och småidar men det fisket tog slut efter en stund och sedan blev det bara ett par abborrar till i hans påse.

Resultat
1:a Micke Wiström 2354g
2:a Peter Forsberg 1978g
3:a Carl-Johan Burström 1222g

Nästa tävling i Sundsvall blir nästa torsdag då vi kör en Bilmetetävling. Mer info kommer inom kort.
/Peter

Inga kommentarer: