torsdag 3 augusti 2017

Micke Wiström vann Sundsvallsserien 2017!

Den sjätte och sista deltävlingen i Sundsvallsserien i mete 2017 avgjordes på onsdagskvällen på Alnö.
Ett fruktansvärt åskväder med tillhörande ösregn inledde första timmen av tävlingen och vi var tvungna att avbryta fisket ett tag.
När det värsta sedan dragit förbi var iallafall jag blöt som skurtrasa men det började nappa lite så att man frös märkte man inte då.
Jag höll mig på ungefär samma område hela tävlingen men dagens segrare och tillika hela seriens segrare, Micke, han rörde sig sin vana trogen konstant.
Till slut hittade han också på lite fisk och hans värste konkurrent om slutsegern, Urban Edgren gjorde detsamma så det blev spännande ända in i kaklet.
Vid invägningen visade det sig dock att Mickes påse vägde tyngst och därmed gick titeln 2017 års Sundsvallsmästare i mete till honom.
Dock hamnade både Micke och Urban på samma platssiffra, (8) men Mickes två första placeringar mot Urbans en, avgjorde.

Vi kommer att köra många fler tävlingar i Sundsvalls närområde under sensommar och höst så håll ögonen på min blogg och på Y-krokens blogg

Resultat metetävling Alnö
1:a Mikael Wiström 2738g
2:a Urban Edgren 2006g
3:a Peter Forsberg 1598g
4:a Carl-Johan Burström 1364g (1 mört och resten spigg!!)
5:a Thomas Viström 1132g
6:a Håkan Jonsson 344g
7:a Roger Hofling 0g

Slutresultat från Sundsvallsserien i mete 2017
Jag kopierar Mickes inlägg från Y-krokens blogg.
"När det gäller serien där man räknar de fyra bästa resultaten av sex så var det väldigt jämnt inför den avslutande tävlingen och 5-6 stycken hade chansen att vinna. Det blev till slut också mycket jämnt då både Urban Edgren och jag hamnade på samma poäng men då mina två ettor mot Urbans ena etta gjorde att jag drog längsta strået denna gång. Peter och Burström var även dom hack i häl innan det blev ett litet hopp till femman. Tyvärr så var vi i år få deltagare och endast fem som deltog i fyra tävlingar eller fler. Vi kommer i alla fall att köra fler tävlingar i havet kring Sundsvall senare denna sommar t.ex i Petersvik och i hamnen i stan.

Resultat serien:
  1. Mikael Wiström     8p
  2. Urban Edgren       8p
  3. Peter Forsberg     10p
  4. K-J Burström       11p
  5. Lennart Jonsson  15p (deltog i 2 tävl.)
  6. Håkan Jonsson    18p (deltog i 3 tävl.)
  7. Peo Nilsson         21p (deltog i 1 tävl.)
  8. Thomas Viström  21p (deltog i 3 tävl.)
  9. Roger Hofling      21p

Inga kommentarer: